Teine Itaalia

Pàriselu. Ei mingit pàikeselist Toskaanat ja maagilist Veneetsiat.

Off topic postitus: capsule wardrobe

&emdash; juuni 27, 2013

Tàna tuleb ysna teemavàline postitus, aga kuna viimasel ajal on vist planeetide seis vòimaiteamis tekitanud olukorra, et mòned inimesed on taaskord kysinud, et kuidas sa tàpselt oma capsule wardrobe’i teed, siis mòtlesin, et panen kirja, et oleks olemas ja selge ja kui uuesti kysitakse, siis juhatan ilma pikema jututa selle postituseni.

Yldjoontes, kes vàhegi googeldada viitsib, nàeb ilmselt isegi, et capsule wardrobe on peaaegu nagu miski religioosne liikumine ja igasuguseid projekte ja abistavaid nòuandeid vòib veebist leida. Anyhow, allpool minu kogemus.

Capsule wardrobe: mis ja miks?
Mis: riidekapis on AINULT need riided, mida sa TEGELIKULT kannad. Mina olen selle enda jaoks defineerinud jàrgmiselt: KòIK riided peavad KòIGI teiste riietega, aksessuaaride ja minu kehaga sobima.
Miks: et kokku hoida ruumi, raha ning riiete valimisele ja hooldamisele kuluvat aega. Riiete valimise ja hooldamise teema on  lapse kòrvalt eriti aktuaalseks muutunud. Kui palju reisida tuleb ja pàriselt pole tahtmist suurte pagasitega sekeldada, siis on ka capsule wardrobe vàga abiks.

Kuidas alustasin?
Alustasin siis, kui yheaegselt lennureiside pagasinormid jàrjest minimalistlikumaks muutusid ja mul oli vaja esmaspàevast reedeni komandeeringus olla. Vot siis leiutasin ise oma capsule wardrobe, teadmata, et see oli capsule wardrobe. Nimelt oli vaja, et arvuti ja  5 pàeva riided+10x100ml kosmeetikatooteid mahuks kàsipagasisse àra. Alljàrgnev tòòtas imehàsti.
Minu komandeeringu capsule wardrobe:
.. must jakk
.. jakiga samast komplektist mustad pyksid
.. jakiga samast komplektist must seelik
.. 5 toppi vòi kombinatsioon 3 toppi ja 2 triiksàrki. Vàrvidest sobisid mulle valge, helesinine vòi heleroosa. Enamasti valge.
.. paar tumedaid teksasid, mis sobivad kòigi kaasavòetud toppide ja musta jakiga. Kòlab lihtsalt, aga tegelikult on  teksapykste vàrvel ja kostyymipykste/seelikute vàrvel tihtipeale eri kòrgusel, mis teeb kòigi nende toppide/pykste/seelikute omavahelise konfigureerimise vàikeseks nuputamisylesandeks, kui just palja nabaga ei viitsi ringi joosta.
.. aluspesu 4ks pàevaks, 2 paari pòlvikuid, 2 paari sukkpykse
.. 1 paar kingi, mis PEAVAD sobima nii pykste kui seelikuga. Kusjuures kòlab jàllegi lihtsalt, aga oi kui palju avastasin oma kapist kingi, mida kòlbab ainult pykstega kanda. Tànaseks on need kòik àra antud.
.. Pidzaama

Kuna osa riideid on esmaspàeval vàlja lennates juba seljas, siis kohvrisse tuleb reaalselt pakkida: kas pyksid vòi seelik, 4 toppi, teksad, aluspesu ja pidzaama. Mahub suurepàraselt nendesse suuremat sorti arvutikottidesse, millel rattad all on. Teatan siinkohal uhkusega, et elasin kàsipagasi najal yle kuuajase tòòreisi Brasiiliasse. Siis oli kyll natuke rohkem riideid kaasas, aga pòhimòte on sama. Inspiratsiooniks soovitan George Clooney pakkimismeetodit filmis “Up in the clouds”.

Kui palju riideid sul pàriselt siis on?

Yldiselt katsun riidekapi sellises seisu hoida, et kàeulatuses oleks ainult need riided, mida parajasti vaja làheb. Ehk talveriideid làhevad kohe kastidesse, kui suvi tuleb jne. Hetke suvegarderoob on koostatud Itaalia suve silmas pidades:
.. 1 rohekas-sinakas jakk juhuks, kui peaks jahe olema vòi Eestisse sòitma
.. 2 paari teksaseid (yhed on tume-tumesinised ja teised.. ee.. vintage vàrvi sinised)
.. 1 pikk suvine seelik (mustvalge mustriga, et sobiks kòikide toppidega)
.. 1 paar musti retuuse
.. 2 kirjut kleiti (ostetud tàiega sotsiaalse surve all olles ja tegelikult ei làbiks kvaliteedikontrolli, selles mòttes, et ei sobi KòIKIDE teiste riietega)
.. 2 jakki (sinine ja beez)
.. 2 kardigani (1 must, 1 valge)
.. 6 ilusat toppi (sellised, mida puu peal tuleb hoida). 3 on valged, 1 sinine, 1 roosa, 1 roheline
..  3 maikat (sinine, must, valge)
.. 7 t-sàrki (1 must, 2 halli, 1 sinine, 3 valget)
.. pesu kogust ei tea, aga pesukapis leiab  rangelt ainult beezi ja musta vàrvi esemeid. Vahel on kyll kiustatus mingeid roosade lipsukestega tàpilisi-pitsilisi vidinaid osta, aga ma hoian end hoolega tagasi, sest elu on nàidanud, et need tàpilised-pitsilised jòuavad harva kapist vàlja.
.. 1 tumesinine minimalistlik kleit pidulike yrituste tarbeks.
.. Jalanòud: hetkel on kàigus 4 paari tenniseid, 3 paari ballerinasid, 1 tossud, 2 paari plàtusid. Vòiks vàhem olla, aga kòik on kvaliteedikontrolli làbinud ja hetkel on ruumi ka kingade jaoks.

Kuidas alustada?
Maitea.. internet on nòuandeid tàis tegelikult. Kokkuvòtlikult, tiri kòik riided kapist vàlja ja hakka jàrjest hindama: kas sobib mu kehaga? kas vàrv sobib mulle? kas sobib teiste riietega nii tegumoe kui vàrvi poolest? Viimane on ilmselt natuke raskem alustuseks, aga siinkohal aitab elimineerimismeetod: mis yldse teiste asjadega ei sobi, see vasakule, mis sobib, paremale. Kindlasti tuleb vàlja asju, mis kapis seisavad, aga mida tykk aega kandnud pole. Nendest tuleb kohe lahti saada. Kui ei raatsi, siis kasti àra pakkida ja kui aasta pàrast ikka pole vaja làinud, siis vaesteabisse viia.

Millele mòelda (mitte ainult alustades vaid iga kord kui tekib tahtmine uusi riideid osta)

1. Elustiil
Sellest peaks ilmselt alustama. Mida tòò juures ja vabal ajal kannad? Millised hobid on? Nt kingade valikul sòltub, kas kàid palju jala vòi sòidad autoga. Kui Nummikuga koju jàin, siis tòstsin tòòriided yldse eest àra ja kappi jàid ainult need, mis selga làksid, mugavad olid ja lihtsalt pesta sai. Ja oluline oli ka see, et poleks kahju àra neist vabaneda, kui plekid vàlja ei tule. Minu jaoks oli see tàielik paradigma muutus.
Tòòriietega on mul on ònneks lihtne, sest meil eeldatakse mingit soliidset kostyymi ja kuna Milaanos nad kàivad niikuinii kòik mustas ja enamus mu komandeeringuid oli Milaanosse, siis pàeva lòpuks ongi nii làinud, et kòik mu 4 tòòkostyymi on kas mustad vòi helehallid, mantlid on mustad ja kingad mustad. Tòòriietel on yks kvaliteedikriteerium juures: kas selle ròivaga sobib  tòòintervjuule vòi tàhtsale kliendikohtumisele minna? Hàmmastav, milliseid ekstrentrilisi asju ma vaesteabisse àra viisin. Maitea, kuidas mujal on, aga Itaalias ei làheks tòòintervjuule roosa-mustakirju mummulise sviitri vòi ruuduliste pykstega. Ilusad asjad, aga vot kahjuks ei làbinud kvaliteedikontrolli. Tòe huvides pean tunnistama, et ma pole neist peale lahtisaamist yldse puudust tundnud.

2. Vàrvid
Ilmselt tuleb kohe alustuseks làbi mòelda, mis vàrvid endale sobivad ja milliste vàrvidega end mugavalt tunned. Nt minu vàrvid on must, helehall, tumesinine ja kylmemat tooni beez. Sàrgid ja topid vòivad valged ka olla, sest  valge lisab igale vàrvile natuke sàrtsu juurde ja tekitab natuke groomitud mulje. No mulle meeldib groomitud look 🙂
Kunagi yhel koolitusel lasin osalejatel minikursuse teha neile meeldival teemal. Yks moekas itaalia provva  tegi oma kursuse stiilse garderoobi ylesehitamisest. Vàga huvitav kursus oli ja kòige huvitavam tema esitatud baaspòhimòte: stiilse provva garderoobis peab olema igat tyypi riideesemeid neutraalsetes baastoonides – beez, hall, tumesinine, must, valge. Ja pàrast nende baastoonide peale lood  aksessuaaridega mingi vahva kombinatsiooni. Internetist vòi naisteajakirjadest pole ma seda infot ei enne ega pàrast leidnud, nii et tundus vajalik see àra màrkida. Minu arvates vàga insipreeriv oli.

3. Riiete kvaliteet ja hooldamine
Minu kogemus capsule wardrobega on nàidanud, et mida kvaliteetsem ròivas ja mida kergem hooldada, seda parem. Nt mul on siin mòned esemed, mida saab ainult keemilises puhastuses puhtaks. Tore. Aga ilgelt tyytu, kui pead leidma selle aja, et keemilisse puhastuse vahet sebida. See kàib rohkem tòòriiete ja kleitide kohta. Igasugused kàsipestavad asjad ei ole samuti vàga abiks.
Teine tàhelepanek – kiuslikud plekid vòi parandamist vajavad asjad. No varem ma ikka hoidsin kapis asju, millel mingid plekid àra ei olnud tulnud (vbl ykspàev ma leiutan meetodi nende plekkide eemaldamiseks) vòi mida oli vaja natuke parandada (vbl ykspàev mul tekib see vaba aeg ja midagi muud pole teha ja kukun ohjeldamatult riideid parandama). Anyhow, praegu làhtun pòhimòttest, et kappi jòuavad ainult need asjad, mida saab KOHE selga panna. Niisiis, kui plekki ikka vàlja ei saa, siis annan riided àra. Ja kui on vaja parandada, siis hoian neid niikaua keset tuba, kuni ma enam ei kannata seda hunnikukest vaadata ja parandan àra. Kappi ei pane. See on aidanud. Praktiline tàhelepanek: kòige paremad valged topid olen ma seni hankinud Intmissimi poest ja GAP Pure Body sarjast. Nàevad pàriselt seljas head vàlja, lihtne pesta, ei kortsu eriti ja yldse maailmaparimad. Mis kostyyme puudutab, siis ideaalne kangas on villane, 3% elastaaniga. Nàeb alati kvaliteetne vàlja ja ei kortsu eriti. Kui kortsub, siis òò jooksul hotellis puu peal saab sirgeks tagasi. Villane kòlab ysna talviselt, aga tegelikult on neid villaseid ka erineva paksusega nii suveks kui talveks. Linasest ja siidist asju enam ei osta, sest need kortsuvad liiga kergesti ja siidi puhtaks saamine on ka alati yks tylikas ettevòtmine.

4. Aksessuaarid
Siin on pidu! Aksessuaare ma ei hakanud loetlemagi, sest siin luban endale tàielikku vabadust. Kui riided on neutraalsetes toonides, siis pòhimòtteliselt vòin ma soetada ykskòik mis vàrvi kotte, salle ja ehteid. Jei! Ainuke kvaliteedikriteerium: olgu kvaliteetne. Kottide ja kingade puhul: funktsionaalne ja peab sobima kòigi riietega. Kusjuures. Kuna riietele kulub vàhem raha, saan ma endale palju kallemaid ehteid lubada, kui varem yldse mòeldagi julgesin. Jàlle pidu.

Lòpetuseks: ma yldse ei soovitaks capsule wardrobe’i kòigile maailma inimestele, sest kui kòik tumesinises ja beezis ringi traalivad, siis kuidas me siis saaksime tànavatel huvitavalt vòi ekstsentriliselt riides tyype vahtida. Aga kes pàriselt tunneb, et kapp on riideid tàis ja midagi pole selga panna ja ei tea, kuidas oma eluga edasi minna, siis vahest on capsule wardrobe’st natuke kasu.


5 responses to “Off topic postitus: capsule wardrobe

  1. Sirkus ütles:

    Tundub jah vist olevat uus mood. Tegelikult minul vanasti olidki ainult (need vàhesed) riided, mis omavahel kokku sobisid ja paar paari kingi igaks elujuhtumiks. Siin Itaalias olles on natuke kàest àra làinud ja vahest tekib olukordi “kapp on tàis ja selga pole midagi panna” kuniks jàlle uued kombinatsioonid nuputan.
    Linaste seelikute tarvis on mul ka yks nipp. Esimene pàev panen triigitult selga, kui vahepeal pole vòimalik triikrauaga ùle kàia, siis jàrgmine pàev vòtan kàtte ja keeran korraks keerdu nagu vàànaks pesu. Seelikul on siis igal pool ùhtlaselt pikkupidi voldid sees. Ja nàeb vàlja nagu nii peakski olema.

  2. Oudekki Loone ütles:

    Minu “capsule wardrobe” juurde kuulub just äraspidine värviprintsiip, hoopis aksessuaarid on neutraalsetes baastoonides ja riided on värvilised, mustrilised ja muidu lõbusad. Põhjus on väga lihtne: kleite mahub kohvrisse rohkem kui saapaid. Ja kui su tegevused eeldavad kuut “vahvat kombinatsiooni”, sellist business-casual tüüpi…. Kuigi, ausalt, ma juba mitu aastat otsin endale punaseid saapaid, ma nii tahaks, aga ei ole.

    Lisaks on mul “missiooniwardrobe”, kuidas mahutada kohvrisse kahe kuu riided: a) heledad b) mittekortsuvad c) mittesilmatorkavad, aga nii viisakad, et peaministiaudientsile saaks minna d) taluksid igasugust kohtlemist “pesemise” nime all e) sobiksid ka konservatiivsesse moslemiriiki ja kaitseksid sääskede eest.

    • katu ütles:

      Oo see on tàpselt capsule wardrobe teooriale risti vastupidi. Ma oleks vàga huvitatud su garderoobiga tutvumast, kui jàrgmine kord kohtume.
      Missiooniwardrobe tekitas mul mitmeid ideid. Nt mina paneks alljàrgneva kokku. Eeldusel, et kord nàdalas saab riided àra pesta. Heledad on ilmselt kliimaga seotud, eks?
      Anyhow, minu missiooniwardrobe oleks jàrgmine:
      .. baastoonideks vòtaks kas helehalli vòi beezhi vòi siis ka mòlemat, eeldusel, et kokku sobivad (no kòik hallid ja beezid ei sobi, aga vahel on vòimalik)
      .. 3 paari pikki pykse, mitte liiga liibuvaid ilmselt ja ise vòtaks 1 paari valgeid, 2 paari beeze. Nàiteks need http://www.yoox.com/it/36384145NI/item?dept=women#sts=sr_women80&cod10=36384145NI&sizeId=. Nt see lingitud paar on vill, nylon, elastaan, mis peaks ypris mittekortsuv olema.
      .. 1 pintsak (mis kòigi pykstega sobib)
      .. 1 kvaliteetne kardigan, misiganes vàrv meeldib, peaasi, et pykstega ja kòige muuga sobib (jahedas araabia òòs vòib vaja minna)
      .. ma kyll ei tea, kuidas seal moslemimaades kleitidega on, aga kui vòib, siis paneks yhe pika ja òlgu katva kleidi kohvrisse. miks mitte kirju. aga kindlasti peab sobima pintsakuga ja kardiganiga
      .. 1 glamuursemat sorti top, millega sobib pidulikumale yritusele minna
      .. eeldades, et kord nàdalas saab riideid pesta, siis vòtaks 8 toppi. ise pakiks mingid tavalise lòikega kvaliteetsed t-sàrgid kaasa, aga ilmselt peab moslemimaa pealt vaatama, mida kanda sobib. materjalina tuleb esialgu pàhe puuvill elastaaniga – hea masinasse visata ja vòib ka triikimata selga panna.
      .. 2 paari kingi, yhed mugavad, teised elegantsemad ja kontsaga
      .. neutraalset vàrvi aluspesu 8 pàevaks
      .. mòned sallid, aga kindlasti on moslemimaades vinge salli- ja pashmiinatòòstus, nii et mòned ostaks kohapeal

      Peaks vàikesesse kohvrisse àra mahtuma kyll vist. Muide, sààskede vastu avastasin, et myyakse mingeid moodsaid plaastreid. Paned kolm plaastrit riiete peale ja kaitseb 6 tundi. Itaalias vàhemalt 🙂

      • Oudekki Loone ütles:

        Ooo, väga hea…

        Kardigani mul seal ei olegi, selle hangin küll 🙂 Aga “misiganes” värviga, seda ma missioonidel ei soovita, kui sa just täpselt ette ei tea, mis värvides parteid seal ennast reklaamivad. Viimane kord mu partner oli ahastuses, sest tal olid paljud riided opositsiooni-rohelised 🙂 St asi, mida sul on kaasas üks, peab olema neutraalse värviga, neid, mida mitu võtad, saad valida erinevaid.

        Peale pintsaku soovitan veel panna lihtsalt pika puuvillase lahtinööbitava pluusi kaasa (õhem kui pintsak, lisaks varu peab olema, pealegi missioonijakid saad selle peale panna, pintsaku peale pannes on kuum). Top-id ma soovitan alati pikkade varukatega: kaitsevad sääskede ja kuuma eest (kuigi mõned kasutavad t-särke ka). Kohapeal ostmiseks on aega missiooni lõpus, mitte alguses, aga kahest sallist tegelikult piisab. Mul on kolm, sest sallid on küll värvilised ja selleks, et olla kindel, et parteivärv ei ole … Kleiti ei ole, küll on aga jaotatud hoopis kaks paari pükse ja kaks pikka seelikut, üks pidulikumat tüüpi. Aga see on maitseasi, kleidiga sobib käia küll.

        Tavaliselt on kolm paari kingi: ühed kontsaga elegantsemad (neid läheb vaja paar korda) ja siis kahed mugavad ja sellised, et pindamata teedel saab käia ja pärast puhastada. Ühed sportlikud, mida saab kohvris väikseks suruda.

        Malaariasääskede vastu Aafrikas plaastrid ei kaitse (vähemalt ma pole nii tugevaid näinud), seal paned 50% DEETi ja siis ikka mõni saab su kätte. Keha katvad riided on selle pärast ka head, et siis sa ei pea igasugust mürki naha peale panema.

        Aga kui ma oma korteri viimaks ometi sisustatud saan ja riided pappkastidest kappi lähevad, siis palun tule mulle külla ja räägime riietest nagu tšikid kunagi:)

      • katu ütles:

        Jah, jama, et alati on meil sadamiljon huvitavat teemat ja kunagi pole riieteni jòudnud.

        PS! Pika pluusi idee peale ma ei tulnud, aga vàga hea mòte tegelikult. Kle, meil tuleb tsikijutt pàris hàsti vàlja, eks :))

Lisa kommentaar